Selasa, 31 Ogos 2010

:::MY SMALL CUTE KITCHEN:::

Kalau ikutkan memang la aku tak puas hati dapur kecik, tapi nak buat camana kan. ini je yang mampu aku beli. saiz asal dapur aku tu 3.3m x 2.4m, itu tak termasuk wet kitchen la. aku pon ingat nak separate kan aje wet and dry kitchen tu. bukan ape nanti bau masak-masak aku tak suka sangat (macam la masak sangat ye dok). so aku kekal kan saiz untuk dry kitchen tu, tapi aku nak jugak extend bahagian belakang rumah tu dari wet kitchen ke utility room.

Abang aku kata rumah dia dalam RM 3k jugak la dia pecah belakang tu tambah tiles segala, aku budget aku punye dalam RM 5k la sebab belakang utility room tu aku nak buat macam laundry room l, sebelah dengan wet kitchen, pastu pasang sliding door untuk separate kan these 2 rooms. nanti ada bau pulak baju-baju aku tu. nak pasang tingkap lagi kat laundry room tu, karang takde pengudaraan pulak kan. dah pasang tingkap grille mau jugak kan.. itu yang aku budget lebih kat situ...

Plan nye cam layout kat bawah ni.. besar la skit wet kitchen aku ni...

kat laundary room ni aku plan nak tambah 4 tingkap. tingkap yang kat utility room tum aku nak tukar kepada sliding window. asal nya dia bagi tingkap yang kuak cam biasa tu.... yang asal tu aku letak kat wet kitchen ke.  nak jimat kan... lagi satu aku amik je pitu asal yang memisahkan wet and dry kitchen tu. buat satu pintu keluar kat laundary room tu... karang pelik pulak la kan rumah tak de pintu belakang... dah macam apartment la pulak....


Antara wet and dry kitchen aku tak pulak plan nak buat pintu.... biar open je macam tu.. tapi kena simpan duit la beli hood dapur yang power sket...heheh

1 ulasan:

  1. With havin so much content do you ever run into
    any problems of plagorism or copyright infringement?
    My site has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any solutions to help reduce content from being stolen? I'd definitely appreciate it.


    My web site: munstead

    BalasPadam

<>