Rabu, 1 September 2010

:::MY DreAM KITchen CabinET:::

Macam-macam aku berangan macam mane aku nak buat cabinet dapur ni.... yelahj theme nye kan kaler hitam putih....so, banyak dah gambar-gambar kabinet dapur yang aku berkenan ada kat internet ni...

apa pandangan korang ... cantik tak... ada sesetengah tu aku berkenan, aku nak suruh kontactor tiru la.... cari kontaraktor yang murah dan kemas kerjanya...



Kitchen camni la yang aku nak buat... simple je.. kalau ikut kan keluasan dapur tu dah nak sama dah macam aku punye... Gambar ni aku amik dari senihias.com. one of establish contractor kat Malaysia..

Tapi bila aku search gambar for kabinet dapur ni aku dah kompius nak buat tabletop putih or hitam... let see the picture ::


cuma wall cabinet memang aku nak buat putih punye....dapur takde la sebab aku buat dry and wet kitchen asing....Peti ais aku nanti kaler hitam and my microwave oven pulak kaler silver...itu yang aku kompius... kalau aku buat base cabinet kaler hitam , banyak sangat la hitam tu.. karang gelap gelita aku punye dapur....pikir-pikir la nanti....

kat bawah ni ada macam-macam jenis design dapur... sila menjamu mata ye...:)

kalau ikutkan sape-sape yang tengok gambar ni memang nak kan dapur cam nii... kaler purple margenta yang tuan rumah ni pilih memang cantik....huih sape tak nak.... tapi apa yang menarik perhatian aku ialak rug(karpet) kat bawah dining table tu... memang sesuai dengan konsep aku ni,.. hitam putik katakan....dia punya dapur besar... apa-apa pon boleh buat kan.....

yang ni pon kabinet yang menarik jugak dari senihias... kemas.. tapi rasanya mena makan tak sesuai berada di ditu.. nampak ruang makin sempin.. ape pun mungkin mereka tidak ada ruang makan diluar... kita tak tahu kan...kalau tingkap tu diorang tukar jadi sliding window maybe nampak luas sikit...kalau korang perasan kabinet bawah sinki tua ada lubang kan... ianya penting untuk pengudaraan... biasa la kadar kelembapan bawah sinki lebih tinggi... better buat kan..;)

haa... yang ni memang la idaman hati... apakan daya.. dapur cuma sekangkang kera... opppss... lebih la sket dari kangkang kera tuh!!! modern and very nice.. cantik island yang diorang buat tu.. kerusi pon ok... takde la nampak semak sangatkan...ni yang membuat kan aku lagi kompius nak wat hitam ke putih table top nih!!! TOLONG!!!!

9 ulasan:

  1. selamat merdeka selamat berpuasa

    BalasPadam
  2. salam saya nak tanya berapa bajet buat cabinet dapur...
    yang simple2 je
    dapur umah i kecik je..

    BalasPadam
  3. Xtau la berapa... Saya pon tgh cari kontraktor nk wat kabinet mi

    BalasPadam
  4. Seronokkan bila tengok2 dapur yang cantik2 nie...hihihi..i pun like juga..tapi ruang dapur sekarang kecil2 tu yg kene fikir 2 3 kali tu..

    BalasPadam
  5. yg kaler pink tu comel

    BalasPadam
  6. salam.sye pun tngah minat nak pasang kitchen cabinet.tapi bujet lum cukup.for me better pilih table top warna hitam tu. and pintu lagi bagus carI yg malamine aluminium glass yg tampa pemegan pintu tu. yg glass senang bersih. hari pernah suruh indon datang chek bumbung rumah.dia kata pandai buat table top.coz dulu ikut tokey kerja dah lama. sekarang ambil upah sendiri je. dia offer sekaki rm120 siap jubin.tapi jubin x leh pilih.

    BalasPadam
  7. I pernah jumpa rumah yg pasang table top dia marble putih.baru 3 bulan.table top dia tak leh keluar kesan kotoran. jubin lantai dapur pun dia pilih marble putih. tak sampai 3 bulan kesan kotoran masuk dalam marble. so dia terpaksa upah contractor cabut marble tu Dan pasang jubin lain.(I pun not understand why kesan kotoran hitam dalam.maybe dia pilih marble yg bulan jenis kilat kot

    BalasPadam
  8. pintu kitchen cabinet pun,if bukan jenis glass,elok elakkan pilih colour putih coz selalu tengok rumah yg pasang pintu kitchen cabinet putih,akan kelihatan sangat kesan kotoran. kecualilah anda kaki lap pintu cabinet. :-)

    BalasPadam

<>