Sabtu, 1 Januari 2011

1.11.11

What's a nice number, right? Azam?? Ntah la. Asal buat azam mesti tak tunaikan. This year tak nak berazam. Cuma nak complete kan azam2 tahun lepas yang tak sempat.

Starting this year, kebanyakan plan yang aku buat, semuanya tentang rumah baru aku tu. Nothing is started yet. Contractor pon belum jumpa yang bagus lagi.

Hari tu ada tanya comtractor yg buat depan rumah aku. Apa ntah namanya, team yee kot. Masa dicussion pon dah nampak kaki kelentong nya. Mananya tak, masa aku tanya tu sume nak kasi foc. Pemurah sgt la. Then aku ask about plaster ceiling, tanya dia berapa, he said 6 k for both living hall and dining room, then foc for kitchen room. Is it possible?

Dah lain macam aku tgk. Then ade org call dia marah2. Hah!! Sah! Pastu aku bagi soklan cepu mas. Ni mana pekerjanya. Bila nk siap rumah ni( at this time, i dont know yet, the owner of showhouse they work on is my brother's friend house) dia cakap oh hari ni workers cuti. Setau aku kalau pekerja cenggini, they work 7 days a week, isn't it? Pastu semuanya kena kompom hr ni jugak. Then aku pon kompom grille je la... Yg lain2 tak berani...


Pastu citer kawan abang aku tu br aku tau bila abg aku tau pasal contractor tu ltk banner kat rumah aku. Rupenya team contractor janji nak siapkan be4 new year. Ape citer.. Banyak benda tak siapkan lagi. Then kwn abg aku tu call tanya, dah kena marah. Aku pon pelik sape tuannya ni. Boleh si Frankie( the person incharge) marah2 kawan abg tu cakap ' u mau i siap kan ke tak ni' kalau aku la aku halau je dia kuar. Tapi kawan abang tu baik sangat.

Skrg ni aku tengah tunggu quotation dari vender kakak aku. Kakak aku keje kat msc.. Banyak la vender dia kenal. Hopefully price tu boleh tahan la. Lagi murah lagi bagus.

Dapat buat yang ebxtend ke belakang je pon tak pe. Karang aku boleh install kitchen cabinet. Yang lain2 boleh kiv dulu. Tapi kalau dapat yang buat plaster ceiling yang murah dan bagus boleh la settle terus. Nanti tak payah la aku pikir banyak dah lepas ni....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

<>