Rabu, 1 September 2010

DINAR MAS PUBLICGOLD

mesti ramai pernah dengar tentang Dinar Mas  dari PublicGold kan... aku belm beli pon lagi... tapi cita-cita aku pada bulan depan(lepas raya) ingat nak tanamkan hasrat satu bulan satu DINAR MAS...bukan apa untuk masa hadapan... tapi aku rase ramai jugak yang tak perasan atau pon senang cerita tak nak amik peduli pasal zakat mas.. apa sahaja emas yang kita ada andai melebihi beberapa berat yang telah disyarat kan wajib dizakatkan....


hasil pemantauan aku dari awal bulan Ogos hari tu, harga mas sentiasa naik ade la sekali sekala ia drop tapi tak banyak la... masa aku tgk tu harganya dalam RM 2680 dan sekarang naik RM dan pada jam ini ia naik kepada RM 2855...tetiba menyesal kenapa tak beli masa tu... lagi pon takde duit masa tu kan....

itu la ...semoga azam aku berjaya bulan hadapan....

7 ulasan:

  1. GOOD idea... i pon ingat nakmula menyimpan... nak beli gold bar tak mampu kan... :)

    BalasPadam
  2. beli jangan tak beli... saya dah beli tiga dinar... pun ingat nak tanam azam macam kamu la..

    BalasPadam
  3. macam mana nak pajak gadai mas ni... tak brapa pandai la kami ni...

    BalasPadam
  4. g je kat agro bank... nanti dia ajarkan...

    BalasPadam
  5. oooo... camtu ekk...nanti boleh cuba...
    yela... sayang duit dok dlam bank je.. nak guna sayang..:)

    BalasPadam
  6. Mas Dinar ni bagus.. Islam pon menggalakkan simpan emas...selamat ye kawan-kawan!!!

    BalasPadam

<>